Haritu dapat jemputan daripada Halim untuk hadir ke program Tanggungjawab Sosial Corporat (CSR) Asianic di Sekolah Jalinan Kasih Chow Kit, tajaan wonderland dan juga KK Mart.
Sekolah Khas Pertama Di Malaysia Untuk Anak Gelandangan 1
1st dengar tentang program ni, saya ras macam hisy, kenapa taknak kan? Sebab saya suka beraktiviti sosial macamni. Kalau boleh rasa nak bagi pencerahan kepada budak-budak tentang siapa kita di dunia ni.

Tapi fikir-fikir, kang kalau aku start bercakap takut bahasa tinggi sangat orang pening pulak nak paham. Haha!

Sekolah Khas Pertama Di Malaysia Untuk Anak Gelandangan

Sampai je kat sekolah, saya blur apa sebenarnya dan kenapa dengan sekolah ni? Rupanya Sekolah Bimbingan Jalinan Kasih Chow Kit satu-satunya sekolah khas untuk anak gelandangan dan yang kurang bernasib baik di Malaysia. 

Sepanjang majlis berlangsung, dalam diam saya melihat energi dan semangat anak-anak khas di sekolah. Saya tahu ada dunia survival yang mereka sedang hadapi. Tapi survival tu menjadikan mereka cekal dan saling menolong sesama sendiri. 
Sekolah Khas Pertama Di Malaysia Untuk Anak Gelandangan 2
Semangat! Itu yang terlintas dalam fikiran bila tengok sikap dan karenah mereka.

Menurut Guru Besar Sekolah Bimbingan dan Jalinan Kasih (SBJK), Tuan Zukernai Fauzi, beliau mempunyai harapan besar supaya selepas ni, anak-anak dapat bergaul dan membiasakan diri dengan masyarakat luar.

Dalam program ni, pihak Wonderland memberi sumbangan berupa wang bernilai RM5000, duit raya untuk anak2 di sekolah tersebut serta sabun Asianic untuk kebersihan diri maksima.
Sekolah Khas Pertama Di Malaysia Untuk Anak Gelandangan 3
Sekolah Khas Pertama Di Malaysia Untuk Anak Gelandangan 4
Reen Rahim, duta produk Asianic pun datang masa majlis. Serius cakap weh, kulit dia mulus gila. Kalau awal-awal berlakon dulu kulit dia takda la putih melepak sampai camtu sekali. Pehh.
Ok, ni nak out of topik sikit. Saya dah try produk Asianic. Serius lepas pakai sabun badan asianic dan skrub, kulit rasa lembut. Buih banyak and wangi gila!
Sekolah Khas Pertama Di Malaysia Untuk Anak Gelandangan 5
Sekolah Khas Pertama Di Malaysia Untuk Anak Gelandangan 6
Korang..
Kalau agak-agak nak try sabun badan best, Asianic memang serius cakap best. Korang follow je lah FB & Instagram Asianic Halal. Usyar ketat ok? Hehe.

Halah, takpun contact je Cik/puan Leny Adam (0192656687) tanya pasal produk Asianic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *