Nasi Ayam Mama

Nasi Ayam

Hi korang, saya baru jek makan nasi ayam ni..hihih senang jek nak buat macam ni..sama tak macam kat kedai makan??heheh...

Untuk masak nasi:
-tanak nasi dengan air rebusan ayam + sedikit halia

Cara goreng Ayam: 
- Rebus ayam pastu gaul dengan sos tiram ~ sukahati la nak letak berapa banyak
-Goreng then nak hidang tu simbah sedikit sos tiram bagi nampak cantikk macam kat gambar tu.heheh

Sos Nasi Ayam
- Blend lada besar ( merah )+ 2 biji tomato + 1 biji bawang putih
-Panaskan kuali,letak sedikit minyak, masukkan bahan yang diblend tadi
- Letak gula, garam & ajinamoto secukup rasa
-Letak 1 sudu sos tiram & 2 sudu sos cili cos nak bagi pekat
- Masak sampai  jadi pekat

Sup 
- Air rebusan ayam jangan buang tau, masak then letak 1 atau 2 sudu rempah sup mak siti dengan perasa secukupnya
-Tambah hirisan daun sup & bawang goreng sebagai hiasan

~Selamat Mencuba~
Nasi Ayam Mama Nasi Ayam Mama Reviewed by Unknown on 2:03:00 PM Rating: 5

5 comments

  1. alya teringat kat 1 kedai d manjung~ nasi ayam mama :) sedap sgt nasi ayam dia.. nyum3

    ReplyDelete
  2. alyafify: nasi ayam ni pun sedap gak..heheheh....

    ReplyDelete
  3. Assalam...hye dear...jom singgah my butik...exclusive apparels and hijabs with affordable price...

    http://www.firzaraexclusive.com

    Thanx... =)

    ReplyDelete