Perubahan hormon selepas berkahwin

Semalam saya ada buat post tentang kesihatan saya yang tidak berapa stabil semenjak berkahwin kan?? Nak tahu tak sebabnya?
Doktor mengatakan itu adalah perubahan hormon yang biasa berlaku selepas kahwin..Jadi ia adalah normal.Jadi saya tidak perlu risau lagi..nak membesar agaknya…hehehe….
Selain tu doktor ada berkata tentang supplement evening primrose oil (EPO) . Supplement yang kita boleh dapatkan di farmasi…Suplement ni sesuai untuk menstabilkan hormon & baik untuk kulit.. Tapi tidak sesuai untuk perempuan yang disahkan mengandung..selain supplement ni, sebarang suplement lain macam vitamin A memang tidak digalakkan untuk dimakan oleh perempuan mengandung..
Perubahan hormon selepas berkahwin 1

Perubahan hormon selepas berkahwin 2
Minyak EPO berkualiti untuk kesihatan dan kecantikkan

* Membantu mengawalatur kitaran haid ( PENTING NI)
* Melegakan Sindrom Sebelum Haid (PMS)-iritasi, sakit kepala, sakit payudara, kesenakkan dan kekejangan perut
* Mengurangkan simptom putus haid-panas badan, peluh sejuk kemurungan dan kekeringan faraj
* Menggalakkan kulit yang sihat, muda berseri -bermanafaat kepada kulit yang kering, tua atau berminyak. Melegakan ekzema dan alergi kulit
* Memperbaiki rambut yang kering dan rosak serta melegakan kilit kepala yang gatal
* Menguatkan kuku yang mengelupas atau mudah patah

 

Uppss…saya belum ada isi lagi ye..hehehhe..Just nak share dengan U all tentang supplement ni..Almaklumlah period saya dari zaman dahulukala memang tidak stabil….Jadi mungkin saya boleh amalkan supplement ni untuk menggalakkan pengeluaran hormon saya ni..Eh betul ke yang saya cakap ek?? Saya bukan tau sangat bahasa2 sains ni..hihihih…
~Hope this info will help U & ME ^_^

6 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *