Ayam Berempah Madu Mama



lebih kurang camni la rupa ayam madu..nyum3 ^_^


Harini saya masak ayam goreng berempah madu..Resipi mama saya..weee...Rindu masakan mama, jadi saya buatla macam mama buat..heheh..

Senang je nak masak ayam ni..Saya tunjuk cara paling simple k

1- perap ayam dengan rempah ( perap setengah hari pun da cukup)
2- Goreng sampai masak
3- Masa nak hidang barula simbah madu lemon ( bukan madu lebah tau) 
Rempah2: ( kuantiti ikut citarasa nak banyak mana )
jintan manis,lada putih,bawang merah,bawang putih ( blender halus)
lada kering yang dah diblender ( 2 -3 sudu da cukup)
serai 1 batang( hiris kecik2 ,nak tumbuk pun ok)
halia sikit je ( hiris)
garam, gula,ajinamoto secukup rasa

haa senang tak??? Nanti saya upload gambar madu lemon ok...sebab kengkadang orang tak tahu jenis yang macamana...

SELAMAT MENCUBA ..wink ^_^
Ayam Berempah Madu Mama Ayam Berempah Madu Mama Reviewed by Unknown on 6:11:00 PM Rating: 5

2 comments

  1. yang.. perap saja then goreng terus eh? mm sedapnya.. xsabar nak try

    ReplyDelete
  2. haah yunk..pastu kalau cili kering tu xnak letak pun xpe...:)

    ReplyDelete